lördag 4 februari 2012

Zoya-inlägg forts...

Det var ingen större fara med de där svullna påsarna jag skrev om i förra inlägget. Det var ingen infektion , bara sårvätska
Zoya har nu börjat igen med Water-treadmill (vattentrask), och jag hållerr på med allehanda sjukgymnastiska övningar t ex massage, böja-sträcka leden, lägga lite av hennes egen tyngdpunkt över på den opererade sidan, gå i åttor, gå upp o nerför små backar etc.  Här är en bild över hur man gör vid en sån här TTA-operation. Ganska avancerat, man blir lätt nervös att nåt ska krasa sönder sig.
Det bli mer o mer en hundblogg det här , men jag skriver vad jag tycker känns lite viktigt för tillfället.

Här är så kallt så man knappt vet vad man ska ha på sig när man sitter still inomhus. Ytterkläder nästan.
Nu ska jag snart kolla på denna filmen. Jim M. har varit en stor idol och jag är fortf väldigt förtjust i Doors musik. Ja jag vet att jag är gammal som en dinosaurie! 

1 kommentar:

  1. Hej Annika!
    Jättekul att du hittade till min "Rehab-blogg" och ännu roligare att du kände att den var till lite hjälp! Torstehn var tre år vid första operationen, ett år efter att den första skadan var läkt (alltså förra året i februari) var det dags för korsband nr 2 på andra sidan.... Även denna gick helt enligt planerna (trots lika obefintligt rehabiliteringslugn!) så redan nu har han återgått till livet som både draghund och jakthund igen. Den andra operationen hade en ännu lindrigare läkning, och om ingenting annat händer med Zoya tror jag att du kan se fram emot att få en helt återställd hund ganska snart!
    Må så gott! Kickan

    SvaraRadera