söndag 12 februari 2012

Zoya-inlägg..depp

För två veckor sen hade Zoya svullna påsar runt ärret, och nu har det kommit en ny och nu är det ändå 6 veckor sen operationen. Det tar 8-12 veckor innan det anses va läkt inne i leden. Jag börjar tycka att detta är så hopplöst nu. Här ser man vid pilen denna mysko utbuktning.  Ibland tvingas man tydligen operera ut metallsakerna som man satt in om hunden får inflammationer.
Det kommer jag inte att utsätta Zoya för. Ingen ny operation på en så gammal hund.... Ganska ledsen är jag...  Vi kämpar på med sakta rehab-träning, går i backar, går bara långsamt i skritt, ökar sträckorna för var vecka, går i åttor, går på water-treadmill,  massage, stretching.....har lagt ut ac 20 000 kr själv för det som försäkringen inte täckte.  Och detta är ändå inget mot tanken på att vi kanske får låta henne somna in om nu inte detta funkar.   Jag vill att det ska bli bättre ....NU.... Men det blir sällan som man vill.
Förlåt för sorgligt och deppigt inlägg
Här har i alla fall natt kommit riktig snö, den första ordenliga denna vinter här i Lund.

2 kommentarer:

  1. Vi får hålla tummarna för Zoya; jag och lille Jay (13v brun kille av samma ras)
    Oavsett hur det går är du en klok matte som inte vill utsätta din vän för det som inte ger resultat.
    Jag önskar att jag hade sett fler såna djurägare under min tid som djursjukvårdare.

    SvaraRadera
  2. Hej snälla. Åh vad jag blev glad över ditt inlägg....
    det var väl det jag hade för mig att du hade en liten brun plutt, av samma fantastiska ras!! Så många härliga år ni har framför er. Zoya o jag hälsar extra till Jay. (coolt namn förresten) Kram

    SvaraRadera